Електронні листки непрацездатності: як діє режим «без паперів»
Вже близько року, як діють електронні листки непрацездатності. Що змінилось в процесі оформлення лікарняного, як дізнатись що електронний лікарняний оформлено успішно та які смс-повідомлення мають надійти під час оформлення тимчасової непрацездатності? Надаємо підбірку найпоширеніших запитань та відповідей, які стосуються е-лікарняних.
Як відбувається створення е-лікарняного?
Лікар за результатами проведеного огляду пацієнта встановлює діагноз та формує електронний медичний висновок про тимчасову непрацездатність (МВТН) на підставі якого в режимі реального часу в Електронному реєстрі листків непрацездатності автоматично формується електронний лікарняний.
Варто пам'ятати, що е-лікарняні створюються лише для осіб офіційно працевлаштованих, відомості про яких містяться в Реєстрі застрахованих осіб. Він стає доступним для перегляду в кабінетах страхувальника та застрахованої особи на вебпорталі електронних послуг ПФУ https://portal.pfu.gov.ua у день створення.
Як бути, якщо пацієнт одужав раніше передбаченої дати, чи навпаки, продовжив хворіти?
Якщо особа одужує раніше передбаченої дати закриття лікарняного листка, лікар створює новий медичний висновок, який скорочує дію попереднього. Відповідно змінюється дата закінчення дії лікарняного. Аналогічно, якщо пацієнт не одужує у визначений в первинному е-лікарняному термін, лікар створює наступний медичний висновок, на підставі якого формується окремий е-лікарняний, який подовжує термін тимчасової непрацездатності.
На що варто звернути увагу у лікаря?
Під час створення лікарем медичного висновку пацієнту варто перевірити коректність введеної інформації (ПІБ, ідентифікаційний код, паспортні дані, номер телефону, тощо). Також важливо отримати перше СМС-повідомлення із 16-значним номером МВТН від електронної системи охорони здоров'я (E-health).
Чи потрібно повідомляти лікарю точну назву та реєстраційні дані свого роботодавця?
Ні. На прийомі у лікаря немає необхідності повідомляти точну назву чи код ЄДРПОУ місця працевлаштування – усі необхідні відомості вносяться автоматично з Реєстру застрахованих осіб.
Які можуть бути причини, що е-лікарняний не створився?
Причини можуть бути різні - особа офіційно не працевлаштована або не перебуває в трудових відносинах на час формування медичного висновку, не є застрахованою особою і, як результат, її дані відсутні в Реєстрі застрахованих осіб, можливо, роботодавець не подав дані для внесення в Реєстр застрахованих осіб або інформація щодо персональних даних не ідентична в Пенсійному фонді та в електронній системі охорони здоров’я.
Як діяти, якщо в особистому кабінеті відсутній е-лікарняний?
Якщо електронний лікарняний не був сформований, спочатку слід запитати у лікаря, чи надходила до медичної інформаційної системи відповідь від Електронного реєстру листків непрацездатності щодо результату обробки медичного висновку про тимчасову непрацездатність. Рекомендуємо не втрачати час, а одразу ж на прийомі у лікаря після отримання смс-повідомлення з номером МВТН поцікавитись чи немає будь-яких перепон у формуванні електронного листка.
Якщо відповідь буде негативною, а повідомлення прийде зі змістом помилки, то необхідно звернутися до роботодавця або до органів Пенсійного фонду України будь-яким зручним способом комунікації: особисто до будь-якого сервісного центру Головного управління ПФУ в Чернівецькій області; на гарячу лінію Пенсійного фонду України за телефоном 0 (800) 503 753; до контактного центру за номером 1677; на електронну пошту info@pfu.gov.ua; через особистий електронний кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (http://portal.pfu.gov.ua).
Як бути роботодавцю, коли він дізнався, що його працівник «пішов на лікарняний»?
Всю необхідну інформацію про е-лікарняний працівника роботодавець зможе побачити у своєму електронному кабінеті страхувальника у вкладці «Листки непрацездатності» із дня його відкриття.
Електронний лікарняний створюється одразу зі статусом «Закритий» та містить дату відкриття (початок непрацездатності) і дату закриття (планова дата одужання або наступного огляду).
Е-лікарняні вважаються виданими (змінюють статус на «Готово до сплати») та стають підставою для нарахування матеріального забезпечення через сім календарних днів після дати свого закриття, а е-лікарняні по вагітності та пологах вважаються виданими через сім днів після дати відкриття.
Страхувальник бачить лише загальну інформацію щодо тимчасової непрацездатності свого працівника, необхідну для призначення матеріального забезпечення – йому недоступний ані діагноз, ані інші приватні відомості застрахованої особи.
Чи потрібно працівнику надавати якусь інформацію про підтвердження свого страхового стажу для розрахунку лікарняних?
Ні, всю необхідну інформацію для нарахування лікарняних чи декретних роботодавець отримає самостійно в кабінеті страхувальника на вебпорталі у вигляді електронних довідок – Додаток 9, форма ОК-7.
Чи можливо отримати інформацію з Електронного реєстру листків непрацездатності у формі витягу?
Так. Як страхувальник (для підтвердження періоду непрацездатності свого працівника) або ж сама застрахована особа може сформувати електронний документ за формою «Витяг з Електронного реєстру листків непрацездатності» в персональному електронному кабінеті на вебпорталі Пенсійного фонду.
Загалом, які переваги має електронний листок непрацездатності?
Електронний лікарняний формується автоматично, що досить зручно – не потрібно витрачати свій час на візити до лікаря, щоб отримати, продовжити й закрити листок непрацездатності, звертатись до Пенсійного фонду для отримання довідки про стаж, а також нести лікарняний роботодавцю. Електронна система усуває всі складнощі в оформленні тимчасової непрацездатності та дозволяє скоротити час від оформлення до нарахування допомоги.
Запровадження Електронного реєстру суттєво підвищує прозорість видачі листків непрацездатності, оскільки як для застрахованої особи, так і для страхувальника створена можливість побачити всю необхідну інформацію про е-лікарняний в своєму особистому кабінеті з першого дня тимчасової непрацездатності.