Магальська громада

Чернівецька область, Чернівецький район

Зміни в процедурі відкриття спадкової справи

Дата: 12.08.2022 08:19
Кількість переглядів: 192

 

Зміни в процедурі відкриття спадкової справи

Рано чи пізно практично кожна людина у своєму житті стикається із питаннями спадкування. Введення воєнного стану на території України внесло свої корективи у всі сфери життя. Спадкові відносини не є виключенням.

Що таке спадкування, коли виникає право на спадкування, місце відкриття спадщини?

Спадкуванням є перехід прав та обов'язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла (спадкодавця), до інших осіб (спадкоємців) згідно статтею 1216 ЦК України.

День смерті людини або оголошення її померлою є днем відкриття спадщини та виникнення права на спадкування у спадкоємців.

Місцем відкриття спадщини буде останнє місце проживання померлого. Тобто, після смерті спадкодавця, спадкоємці звертаються до нотаріуса за місцем реєстрації проживання померлого!

Заведення спадкової справи та куди звернутись?

Зауважте, що в умовах воєнного стану спадкова справа заводиться за зверненням заявника будь-яким нотаріусом України, незалежно від місця відкриття спадщини.( https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0282-12#Text ).

Дані зміни у законодавстві сприяють запобіганню пропуску спадкоємцями строку на прийняття спадщини, коли в країні відбувається повномаштабна війна. Проте, не слід нехтувати місцем відкриття спадщини (місцем реєстрації проживання померлого, чи місце знаходження нерухомого майна) без поважних на те причин, оскільки свідоцтво про право на спадщину видається нотаріусом тільки за місцем відкриття спадщини!

При заведенні спадкової справи нотаріус за даними Спадкового реєстру перевіряє наявність заведеної спадкової справи, спадкового договору, заповіту.

У разі наявності заповіту нотаріусу подається його оригінал чи дублікат.

Повна інформація про заповіт, який було посвідчено іншим нотаріусом, витребовується нотаріусом шляхом направлення запиту. Якщо підтвердиться факт заведення спадкової справи іншим нотаріусом, то нотаріус відмовляє заявнику у прийнятті заяви (іншого документа) та роз’яснює право її подачі за місцем знаходженням цієї справи, а у разі потреби (неправильно визначено місце відкриття спадщини) витребовує цю справу для подальшого провадження. Якщо при перевірці даних в Спадковому реєстрі не буде виявлено інших спадкових справ, то нотаріус здійснює реєстрацію заведеної ним спадкової справи

Спадкова справа підлягає обов’язковій реєстрації у книзі обліку і реєстрації спадкових справ та у Спадковому реєстрі.

В умовах воєнного часу, за відсутності доступу до Спадкового реєстру, нотаріус заводить спадкову справу без використання цього реєстру та перевіряє наявність заведеної спадкової справи, спадкового договору, заповіту протягом 5 робочих днів з дня відновлення такого доступу.

Видача свідоцтва про право на спадщину без реєстрації у Спадковому реєстрі заборонено!

Строки протягом яких необхідно прийняти спадщину?

Навіть у такий складний для нашої держави час необхідно дотримуватись строків прийняття спадщини та не зволікати із зверненням до нотаріуса.

Згідно внесених змін у законодавстві, перебіг строку для прийняття спадщини або відмови від її прийняття зупиняється на час дії воєнного стану, але не більше ніж на чотири місяці. Тобто, строк для прийняття спадщини – 6 місяців з дня смерті особи та ще 4 місяці. Отже з часу смерті та часу строк подачі/направлення заяви про вступ у спадщину становить 10 місяців. Свідоцтво про право на спадщину видається спадкоємцям після закінчення строку для прийняття спадщини.(https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/719-2022-%D0%BF#Text ).

Якщо Ви, або Ваші знайомі зіткнулися з правовими проблемами, просимо звертатися за безоплатною правовою допомогою до сектору «Новоселицьке бюро правової допомоги» розташованого за адресою: м. Новоселиця, вул. Чкалова, 7, (перший поверх будівлі Новоселицької міської ради) (03733) 5-07-20. 

Як отримати правову допомогу дистанційно:

  • зателефонувати на безкоштовний номер системи надання безоплатної правової допомоги 0 800-213-103;

  • поставити питання в повідомленні на електронну адресу Бюро novoselytske@legalaid.cv.ua;

  • написати на електронну пошту найближчого місцевого центру (адреси можна дізнатися на сайті системи БПД https://www.legalaid.gov.ua/.

  • скористатися правничою вікіпедією WikiLegalAid https://wiki.legalaid.gov.ua;

              зв’язатися з Новоселицьким бюро через скайп зв'язок


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Результати опитування

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь